حرکت جهادی بانوان خانه دار در تولید ماسک 

حرکت جهادی بانوان خانه دار در تولید ماسک 

تاریخ انتشار : ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
بهاره سیدی گفت: در اقدامی خودجوش و جهادی تعدادی از بانوان خانه دار جیرفتی پای کار آمده و مشغول تولید ماسک می باشند.

«بهاره سیدی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: از اوسط اسفند سال گذشته با هماهنگی هیئت امنا و کانون فرهنگی هنری جامع مسجد جامع شهر جیرفت، از سوی گروه جهادی فانوس جنوب کارگاه تولید ماسک، در محل کتابخانه این کانون فرهنگی راه اندازی شد.

مسئول کارگاه تولیدی ماسک گروه جهادی فانوس جنوب افزود: با همکاری تعدادی از بانوان جیرفتی تعداد ۶ چرخ خیاطی به صورت امانی در اختیار این کارگاه تولید ماسک قرار گرفت.

وی ابراز کرد: ۸ نفر از بانوان خانه دار با رعایت کامل نکات بهداشتی در شیفت صبح از ساعت ۸ الی ۲ ظهر و از ساعت ۳ و نیم تا عصر تا ۱۱ شب در حال تولید ماسک می باشند.

سیدی مهمترین دغدغه این روزهای بانوان خیاط در این کارگاه، را حفظ سلامتی مردم برشمرد و اظهار کرد: این بانوان به صورت جهادی و خودجوش پای کار آمده اند و علی رغم این که اغلب کودکان خردسالی دارند اما همچنان برای جلب رضایت خداوند با روحیه ای خستگی ناپذیر در حال فعالیت می باشند.

 

مسئول این کارگاه تولیدی ماسک با بیان این مطلب که پارچه های تولید ماسک توسط خیرین خریداری شده و سپس برای دوخت ماسک در اختیار این کارگاه قرار داده می شود، عنوان کرد: تولید روزانه این کارگاه قریب ۵۰۰ عدد ماسک می باشد که برای طی مراحل استریل تحویل مرکز بهداشت شده و سپس توزیع می شوند.


وی با اشاره به نحوه توزیع ماسک ها، ادامه داد: ماسک ها رایگان توزیع می شوند و تاکنون ماسک های تولیدی این کارگاه، در نقاط پر تردد سطح شهر از جمله پمپ بنزین ها، نانوایی ها، برخی از بانک ها، مراکز درمانی و همچنین در بین کارگران گلخانه ها، رانندگان تاکسی، کارگران شهرداری، میدان تره بار، مناطق سیل زده رودبار جنوب و نیز در بین مردم توزیع شده است.


سیدی با اشاره به این که بانوان در پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس پا به پای مبارزین و رزمندگان نقش آفرینی کردند، بیان کرد: امروز جبهه، جبهه مبارزه با کرونا ویروس است و یکی از سلاح ها ماسک می باشد بنابراین بانوان خانه دار وارد عرصه تولید ماسک شده اند.

مسئول این کارگاه تولید ماسک در خاتمه تاکید کرد: کادر درمانی به عنوان مدافعان سلامت در خط مقدم مبارزه با کرونا مشغول فعالیت هستند بانوان خیاط این کارگاه نیز در پشت خط مقدم مبارزه با کرونا در حال دوخت و دوز ماسک هستند تا گامی هر چند کوچک برای حفظ سلامت مردم بردارند.

 

وی در خاتمه ضمن عرض خدا قوت به این بانوان و آرزوی سلامتی برای کادر درمانی، از هیئت امنا و کانون فرهنگی هنری جامع مسجد جامع شهر جیرفت به جهت فراهم کردن زمینه راه اندازی این کارگاه تولید ماسک تشکر کرد.

پایان پیام/ 586